27 April 2010

Meniti Perjalanan...

Tatkala ini...
Aku sedang meniti perjalanan...
yang penuh dengan onak...
adakalanya aku lemas...
dilambung ombak nan gah menghempas...

Perjalanan ini...
Kususuri sendiri...
tiada yang memimpin...
hanya sepasang kaki ku memijak...
bumi indah ciptaan ILLAHI...

KAU takdirkan cerita ini untukku...
Aku sebagai 'pelakon' di pentas ini...
Kisah yang terjadi adalah ceritanya...
meniti perjalanan yang masih belum ada penghujungnya...

Takdir...
Aku terima dengan redha...
walau pahit bak hempedu...
ada ketikanya manis bak madu...
itulah yang aku telan dan rasai selama ini...
kerna ianya telah tertulis untukku...
selagi hayat dikandung badan...

Ya Allah...
setiap detik hamba berkata dan berdoa...
setiap saat hamba memohon...
permudahkanlah perjalanan hidupku...
Izinkanlah hamba untuk menikmati...
sisa-sisa kebahagiaan yang ada...
sementara jasad masih bernafas...
sementara bumi masih belum rebah...
bila tiba 'detik' itu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan