04 Mei 2010

Hati ini..



Tatkala ini hati meruntun...
menjerit sendiri tetapi tak bisa berkata...
betapa hati ini rasa pedih dan luka...

hati ini...
cuba untuk aku pujuk...
agar tidak terus rebah dek ombak air mata...
aku mahu hati ini cekal dan kuat...

Duhai hati...
teguhlah....jangan mudah layu...
jangan mudah lemah...
kerana cabaran yang tiba...
bukan seketika...
tetapi selama aku masih bernyawa...
selagi itulah engkau wahai hati akan berhadapan dengannya...

teruskan berdamping dengan aku...
kerana engkau keimanan ku teguh...
kerana engkau wahai hati kesabaranku semakin menebal....
kerana engkau jua menjadi pendinding diriku....
dari segala bisikan SYAITAN....

Oh! hati...
selamanya kau bersamaku...
selama itu jugalah aku akan menjaga kau...
kerana hati bisa menyimpan...
segala yang aku alami...
segala yang aku lalui....
segala perasaan yang ada...
bagiku...HATI terlalu indah untuk disakiti....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan