08 Mei 2010

Apakah itu takdir untukku?

Di balik jendela suram...
aku berdiri...menatap titik-titik hujan yang sedang jatuh membasahi bumi...
terkenang seketika...
orang yang aku rindui...
saat ini...hati meruntun rasa gelodak...

Perjalanan ini...terlalu banyak susur dan simpang...
banyak laluan berduri...
apakah itu takdir untukku?
melalui semua itu...kepayahan demi kepayahan...
Dan KAU tanamkan kesabaran dalam diri ini...
menjadikan aku seorang yang kukuh berdiri...
merintasi laluan itu...bersendirian...

Walaupun kakiku luka terpijak duri itu...
KAU tetap bersamaku...membimbingku..
mengubat hatiku yang kadang-kala walang...
KAU tetap memberiku nikmat yang terindah...
untukku kecapi...syukur ku ucapkan....

Merenung masa depan...tiada kelihatan...
ku tidak tahu apa yang akan terjadi seterusnya di perjalanan yang akan datang...
Ku tidak tahu apakah penghujungnya....
apakah takdir KAU ciptakan untukku selepas ini?
Ku mohon...usahlah biarkan ku kelemasan dan terluka lagi...

Bersama titik-titik hujan ini...
aku menadah tangan...berdoa kepadaMU...
berikanlah aku kekuatan...untukku mengharungi semua ini...
tingkatkan keimanan dalam hatiku...
moga perjalananku tidak berlandaskan turutan kata hati...
moga aku sentiasa dilindungi walau di mana aku berada...

kekalkanlah apa yang aku miliki saat ini...
agar aku sentiasa ceria dan bahagia...
bersamanya aku girang dan tenang....
terima kasih kerana sentiasa bersamaku...
di saat susah dan senang...
hanya kau di hati ini...
selamanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan